Monitor cen – na czym polega i dla kogo jest przeznaczony?

W dobie błyskawicznie rosnącego w siłę rynku e-commerce bardzo trudne jest prowadzenie dochodowego biznesu bez udziału internetu, zwłaszcza gdy mówimy o różnego rodzaju sklepach. Monitor cen jest stosunkowo nowym narzędziem, które w prosty sposób pozwoli nam efektywnie zarządzać produktami dostępnymi w naszym sklepie internetowym oraz udoskonalić politykę cenową dotyczącą sprzedaży internetowej. Wszystko to oczywiście w celu zwiększenia konwersji i ściągnięcia do siebie zupełnie nowych klientów, którzy od dawna korzystają już z porównywarek cenowych i po prostu robią zakupy tam, gdzie jest taniej i wygodniej. Trudno się dziwić. Czy monitor cen jest inwestycją, która się zwraca? Do kogo jest ona kierowana i na czym polega?

Analityk na zawołanie

Monitor cen jest systemem opartym na algorytmach analizujących kluczowe dla danego klienta dane dotyczące oferty jego konkurencji. Boty tego narzędzia przeszukują wskazane przez użytkownika strony, zbierając dane dotyczące cen produktów, ich dostępności, okresowych promocji czy kosztów dostawy. Za pomocą monitora cen możemy usprawnić działanie swojego sklepu i wprowadzić między innymi system przypomnień, który będzie nas ostrzegał np. przed niską dostępnością danego produktu.

Jeżeli jesteśmy producentem

Dzięki monitorowaniu cen swoich produktów dostępnych u poszczególnych sprzedawców możemy łatwo zaobserwować różnice od ceny wyjściowej i wysokość marży, jaka jest nakładana na nasze towary po ich zakupie przez tak zwanego detalistę. Dzięki temu możemy szybko znaleźć przyczynę tego, dlaczego dany towar zwyczajnie „nie schodzi” w tym kanale dystrybucji i odpowiednio zareagować. Monitor cen sprawi, że będziemy mieć również na oku dostępność naszych produktów w danych sklepach i pogląd na to, które z nich są najbardziej popularne w sprzedaży detalicznej. Oprócz tego możemy też monitorować ceny podobnych produktów u swojej bezpośredniej konkurencji.

Jeżeli jesteśmy sprzedawcą

To praktyczne narzędzie pozwala nam porównać ceny w innych sklepach i sprawdzić, kiedy nasz największy rywal ma promocję, ile ona wynosi, jak długo trwa, z jaką częstotliwością się odbywa i w końcu, na jakie produkty jest nałożona. Dzięki temu mamy szansę przeprowadzić podobne działania u siebie lub zrobić to po prostu na większą skalę i ściągnąć duży procent ruchu do siebie.

Same plusy

Dzięki monitorowi cen możemy zaoszczędzić naprawdę sporo czasu i pieniędzy. To narzędzie jest nie tylko wygodne, ale i stosunkowo niedrogie, zwłaszcza w porównaniu do nakładów, jakie musielibyśmy ponieść, analizując całą konkurencję samemu lub zatrudniając do tego analityka. Dochodzi do tego jeszcze kwestia bezpieczeństwa i wiarygodności pomiaru. Monitor cen jest narzędziem niezwykle precyzyjnym i zbiera dokładnie takie dane, jakie są nam potrzebne.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*