Zalety oprogramowania, monitorującego ceny

Cały rynek e-commerce staje się coraz bardziej nasycony. Dlatego konsumenci mogą teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wybierać skąd i od kogo kupują. Podejmują te decyzje bardziej świadomie, korzystając z Internetu i bogatej wiedzy.

Dzięki monitorowaniu cen możemy dotrzymywać kroku potencjalnym klientom i obecnym konkurentom. Stajemy się bardziej konkurencyjni w swojej ofercie i wykorzystujemy dane, aby zapewnić wystarczający zysk i z sukcesem prowadzić firmę.

Śledzenie cen

Monitorowanie cen online zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę. Automatyzacja jest kluczowa. W zależności od sklepu internetowego, możemy mieć mnóstwo produktów. Każdy z nich musi mieć cenę. Ręczne śledzenie ceny każdego produktu na stronie internetowej konkurenta jest czasochłonne i marnuje nasz czas.

Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy sobie zadać jest to, ile czasu poświęcamy na śledzenie cen konkurencji? Czy robimy to co tydzień? Raz na miesiąc? A może nawet codziennie?

Jeśli mamy niewielu konkurentów i mało produktów, łatwiejsze może być samodzielne śledzenie cen konkurencji.

Jeśli jednak mamy więcej niż 20 produktów, prawdopodobnie nadszedł czas na automatyzację procesu. Codzienne przeprowadzanie konkurencyjnych badań ręcznie byłoby bowiem stratą czasu. Można go poświęcić na rozwój innych obszarów działalności.

Zalety narzędzi do monitorowania cen

Zaletą narzędzi  jest automatyczne gromadzenie danych, a nie samodzielna, ręczna praca. Najlepszym narzędziem do samodzielnego monitorowania cen jest arkusz kalkulacyjny. W ten sposób możemy przechowywać wszystkie dane w jednym miejscu. Jednak w miarę upływu czasu, jest to czasochłonne zadanie i ogranicza jego skuteczność.

Jeśli mamy wiele produktów, zdecydujmy się na odpowiednie oprogramowanie. Zautomatyzowane rozwiązania do śledzenia cen konkurencji są idealne dla tych, którzy chcą stale obserwować, kiedy konkurencja podniosła lub obniżyła swoją cenę, na wielu różnych kanałach. Jest to świetny skalowalny sposób uruchamiania systemów i daje zespołowi czas na pracę nad rzeczami, które są dla nich ważniejsze.

Wewnętrzny system śledzenia cen

Jeśli chcemy bardziej dynamicznie zmieniać ceny, zgodnie z trendami rynkowymi, musimy mieć bardziej proaktywne podejście niż tylko bierne śledzenie cen konkurencji. Konieczne będzie zautomatyzowanie procesu. Możemy uważać, że najlepszym sposobem byłby wewnętrzny system śledzenia cen, który sami zbudujemy. Jednak możemy mieć wtedy problemy  z HR i finansami. Konkurencyjne śledzenie cen jest kwestią zewnętrzną, zwłaszcza w związku z rosnącą liczbą sklepów internetowych i dostępnych do sprzedaży produktów. Jeśli chcemy korzystać z własnego systemu, musimy się zastanowić, czy mamy odpowiednią liczbę pracowników i stabilność finansową. Aby zbudować i utrzymać narzędzie, potrzebujemy nie tylko dedykowanego programisty. Musimy także uwzględnić jego wynagrodzenie i koszt serwera. Lepiej skorzystać z gotowego narzędzia do śledzenia cen, wykorzystującego dostępne zasoby konkurencji, historyczny wykres indeksu i zaawansowane raporty.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*